بادکا چیست؟ و طرز تهیه بادکا

[ad_1]

طرز تهیه بادکا خانگی, طرز تهیه شربت گلوکز

طرز تهیه ی گلوکز خانگی

شربت گلوکز بهترین جانشین برای شکر در انواع محصولات شیرین هست. با تبدیل بخشی از گلوکز موجود در شربت به فروکتوز، محصولات شیرین تر فوق فروکتوز نیز تولید می شود. گلوکز در شیرینی پزی بیشترین کاربرد را دارد و از آن در تهیه انواع شیرینی استفاده می شود.

گلوکز چیست ؟

به طور کلی گلوکز خوراکی به دو شکل گلوکز مایع و پودر گلوکز تولید می شود. شربت گلوکز، شربت قنادی یا بادکا مایعی شیرین هست که در انواع شیرینی از آن استفاده می شود. ساختار گلوکز مایع از هیدرولیز ذرت هست که در دما و فشار بالا بدست می آید و حاوی نوعی پروتئین هست. گلوکز از سیب زمینی، گندم و گاها از جو، برنج و آرد مانیوک نیز تهیه می شود.

شربت گلوکز بهترین جانشین برای شکر در انواع محصولات شیرین هست. با تبدیل بخشی از گلوکز موجود در شربت به فروکتوز، محصولات شیرین تر فوق فروکتوز نیز تولید می شود. گلوکز در شیرینی پزی بیشترین کاربرد را دارد و از آن در تهیه انواع شیرینی استفاده می شود. تهیه شیرینی با گلوکز مایع خیلی رایج می باشد. همچنین روکش شیرینی با گلوکز مایع سبب براق شدن آشکار شیرینی و کیک می شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک حلوا

بادکا چسبنده روشن و بی بو هست و در دو رنگ سفید و زرد براق به دست می آید که در انواع کیک گز سوهان و شیرینی و شکلات استفاده می شود از بادکا یا گلوکز در تهیه خمیر فوندانت و برای درست کردن گل های خوراکی و روکش کیک ها هم استفاده می شود.

گلوکز در خیلی از کیک ها، شیرینی ها، گز، سوهان و داخل شهد زولبیا و بامیه و … استفاده می شود.

خاصیت نرم کنندگی دارد.

استفاده از بادکا داخل شهد زولبیا و بامیه سبب زودتر قوام آمدن آن می شود و سبب درخشنگی آن ها می شود.

مواد لازم برای گلوکز خانگی :

شکر 2 پیمانه
آب سه چهارم پیمانه
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بادکا :

برای تهیه ی گلوکز، یا بادکا، باید شکر را داخل قابلمه بریزید و آب را به آن افزایش کنید و روی گاز قرار بدهید و حرارت را میانه رو به کم قرار بدهید و لازم نیست هم بزنید زمانی که جوشید و تقریبا نصف شکرها در آب حل شد آن را به آرامی هم بزنید. و زیاد به هم زدن نیاز ندارد اجازه بدهید شکر کاملا حل شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پشمک

زمانی که شکر حل شد حرارت را کم کنید و روزگار بگیرید.

حدود 10 لحظه بعد از تایم گرفتن آبلیمو را به آن افزایش کنید و هم بزنید و بعد از اینکه به غلظت رسید حدود 15 لحظه یک کاسه آب سرد بردارید و 1 قاشق از شربت را داخل آب سرد بریزید و اگر توانستید آن شربت را از داخل آب بردارید گلوکز شما آماده هست اگر داخل آب حل شد اجازه بدهید هنوز بجوشد. دوری ی بین 2 تست باید 2-3 لحظه باشد.

زمانی که گلوکز شما آماده شد زیر شعله را خاموش کنید و آن را کنار قرار بدهید.تا سرد شود. اگر گلوکز شما بیشتر بجوشد سفت می شود. رنگ گلوکز مهم نیست که زرد هست یا سفید و همه یک کاربرد دارند.

رنگ گلوکز به میزان شکر و میزان حرارت شعله بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه انواع پیراشکی شکری

این میزان مواد لازم حدودا به شما 365 گرم گلوکز می دهد. بعد از سرد شدن آن را داخل کاسه دردار پاکیزه و خشکی بریزید و داخل کابینت قرار بدهید البته اگر سوسک و مورچه ندارید.

لازم نیست بادکا یا گلوکز را داخل یخچال نگهداری کنید زیرا سبب سفت شدن آن می شود.

طرز تهیه ی بادکا,درست کردن بادکا

طرز تهیه گلوکز

نکاتی برای تهیه ی گلوکز خانگی :

اگر گلوکز شما سفت شد، هنگام مصرف آن را روی حرارت بخار کتری قرار بدهید و به مقدار لازم از آن بردارید و حتی اگر کاسه شما شایستگی قرار دادن داخل مایکروویو قرار بدهید تا نرم شود.

 به جای آبلیمو می توانید از سرکه ی سفید تا کرم تارتار که به صورت پودر هست استفاده کنید. این مواد برای پیشگیری از شکرک زدن بادکا می شود.

 برای تهیه ی بادکا یا گلوکز می توانید از 1 لیوان آب و 1 لیوان شکر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو استفاده کنید. اما روش بالا زودتر درست می شود و قوام می آید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

[ad_1] طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده …