بیوگرافی الهام شعبانی +عکس

[ad_1]

الهام شعبانی,بیوگرافی الهام شعبانی,زندگینامه الهام شعبانی الهام شعبانی، طراح صحنه و لباس و هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون

بیوگرافی و عکس های الهام شعبانی

الهام شعبانی کار خود را با طراحی لباس برای نمایش و فیلم آغاز کرد و پس از آن به دلیل علاقه زیاد به بازیگری به هنرپیشه رسید.

خلاصه ای از زندگی نامه الهام شعبانی

نام اصلی: الهام شعبانی

تاریخ تولد: 1360

محل تولد: تهران

زمینه کاری: طراحی صحنه و لباس و بازیگری در سینما و تلویزیون

بیوگرافی الهام شعبانی

الهام شعبانی هنرمند و طراح ایرانی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد.

الهام شعبانی فارغ التحصیل رشته طراحی لباس از دانشگاه الزهرا است و در زمینه گلدوزی نیز فعالیت می کند.

الهام شعبانی کار خود را با طراحی لباس برای نمایش و فیلم آغاز کرد و پس از آن به دلیل علاقه زیاد به بازیگری به هنرپیشه رسید.

الهام شعبانی در سال ۱۳۹۴ به عنوان طراح صحنه و لباس با تیم یک سریال عاشقانه همکاری کرد و توانست جایگاه خود را در بین اهالی سینما و تلویزیون تثبیت کند.

همچنین در سال ۱۳۹۶ در سریال ریکاوری به کارگردانی بهادر اسدی به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار شد.

اول تلاش بازیگری الهام شعبانی

بیوگرافی الهام شعبانی,زندگینامه الهام شعبانی,عکس های الهام شعبانی اولین تجربه بازیگری الهام شعبانی در سریال مردان هزار چهره بود

اولین تجربه بازیگری الهام شعبانی مقابل دوربین مهران مدیری برای سریال مرد دو هزار چهره در سال 1386 بود.

بیشتر بخوانید:  مجید واشقانی + تصاویر مجید واشقانی

دو سال بعد در فیلم خروس کاغذی به کارگردانی مریم میلانی بازی کرد.

الهام شعبانی در سال 92 در فیلم «فرشته ها با هم می آیند» نیز بازی کرد. این فیلم ساخته حامد محمدی است و داستان کشیشی است که با همسرش لیلا در فقر زندگی می کند و در عین حال صاحب سه فرزند می شود. شعبانی در این فیلم در کنار جواد عزتی بازی کرد.

اما بازی سولماز در سریال ملکوان باعث محبوبیت بیشتر الهام شعبانی شد و با بازی در این سریال معمایی تولید شده در شبکه آی فیلم توانست استعداد و توانایی های خود را به رخ بکشد.

سریال ملکوان سرنوشت زنی را روایت می کند که شوهرش در خارج از کشور خودکشی کرده است و نهادهای امنیتی داخلی و خارجی در تلاش برای یافتن علت این خودکشی هستند.

الهام شعبانی در این سریال با هنرمندان سرشناسی چون داریوش فرهنگ، امین زندگانی، فریبا عشاه و امیرسلیمانی همبازی شد.

الهام شعبانی در فیلم ملکه گدا حسین سهیلی نقش مامور مواد مخدر را بازی می کرد. این سریال اولین تجربه او در شبکه نمایش داخلی است.

او در سریال ملکه گدا در کنار بازیگرانی چون رویا نونهالی، الهام کردا، فرزاد فرزین، آرمان درویش، شبنم قربانی و … بازی کرد.

الهام شعبانی و تلاش در تئاتر

زندگینامه الهام شعبانی,عکس های الهام شعبانی,تصاویر الهام شعبانی الهام بخش الهام شعبانی در عاشقانه طراحی لباس بود

الهام شعبانی هم به عنوان طراح صحنه و لباس و هم به عنوان هنرمند در تئاتر فعالیت می کرد. او برای نمایش هایی چون «سیندرلا»، «بوف نه چندان کور»، «خاور دور خاورمیانه»، «نماینده ملت»، «هملت»، «کوپن»، «یادت می کنم»، «پاک» لباس طراحی کرد. خانه “. ” و ” مسئول گزارش های شبانه دکتر مصدق است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی پریوش نظریه

الهام شعبانی همچنین توانست در نمایش های برجسته ای چون «الیور توئیست»، «خانه کاغذی»، «گنجافه»، «بازگشت شریف مردان جنگ»، «خواب زمستانی»، «زیرزمین»، «سیزده»، «مونس» بازی کند. “، “ناتمام” و “قند خون” تا همگان توانایی و استعداد خود را در عرصه بازیگری نشان دهد.

الهام شعبانی برای بازی در نمایش “رویای زمستانی” به کارگردانی لیلی عاج برنده جایزه بازیگری نقش مکمل زن از جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال 95 شد.

همچنین در سال 1392 دومین جایزه بازیگری زن در مسابقات استانی و منطقه ای را برای بازی در نمایش «نفرین شده» دریافت کرد.

الهام شعبانی و کارگردان تئاتر

عکس های الهام شعبانی,تصاویر الهام شعبانی,فیلم های الهام شعبانی «به وقت تهران» اولین تجربه کارگردانی الهام شعبانی در تئاتر است.

«به وقت تهران» اولین تجربه کارگردانی الهام شعبانی در تئاتر است که در آن بازیگرانی چون یلدا عباسی، سوده شراهی، مسیح کاظمی، غزاله جزایری، فرزانه سهیلی، سامیه برجی و بهاره مشیری به ایفای نقش پرداخته اند. البته اجرای این نمایش به دلیل اپیدمی کووید 19 موقتاً متوقف شد.

جوایز الهام شعبانی

– دریافت دومین جایزه بازیگری زن برای نمایش “نفرین شده” در نمایشگاه استانی و منطقه ای; 1381

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نالان در سریال خاطرات تلخ

– دریافت اولین جایزه بازیگری زن برای نمایش «روز روزهای اسب» تئاتر تک پرده دفاع مقدس; 1381

– کاندیدای دریافت جایزه جشن هنری؛ 1384

– جایزه اول بازیگری زن جشنواره دولتی جوانان 2018

اظهارات الهام شعبانی درباره سختی های بازیگری

تصاویر الهام شعبانی,فیلم های الهام شعبانی,الهام شعبانی در ملکه گدایان الهام شعبانی در فیلم ملکه گدا در نقش مامور مواد مخدر بازی کرد

الهام شعبانی در گفت وگویی درباره سختی های بازیگری گفت: به عنوان یک هنرمند ژانر اجتماعی باید روی اطرافم و دغدغه های مردم تمرکز کنم.چون هر روز با افرادی ملاقات خواهم کرد که مشکلات خاص خود را دارند.

اگر قرار است نقش یک زن کارگر را بازی کنم، اول از همه باید به جزئیات آن زن نگاه کنم و وضعیت او را بررسی کنم تا بتوانم رنج و شکست شخصیت را به صورت واقعی و قابل قبول برای مخاطب به تصویر بکشم.

زندگی خصوصی الهام شعبانی

از زندگی خصوصی و وضعیت تأهل الهام شعبانی اطلاعی در دست نیست.

دیگر تلاش های الهام شعبانی

الهام شعبانی دو سال است که معلم مدرسه رودکی کرج است. در سال 2016 نیز در یک گروه تجربی تئاتر درمانی برای کودکان سرطانی تلاش کرد.

لیست فیلم های الهام شعبانی

مردی با دو هزار چهره (2007)

Recovery Series (2017)

مستند 13/5 (1384)

مستند ارف به تن 2 (1386)
نشان کاغذ خروس (2019)
فهرست آثار نمایشی الهام شعبانی در تئاتر

راز عروسک (2012)

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …