بیوگرافی داریوش موفق

تصاویر بیوگرافی داریوش موفق از داریوش مواک

داریوش موفق هنرمند تلویزیون و تئاتر در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک در نقش قرقی بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی آسان از رشته گرافیک، در دانشگاه تهران ثبت نام کرد و در رشته تئاتر تحصیل کرد. اما تحصیلات خود را در این رشته تمام نکرد و موفق به کسب عنوان علمی نشد. او از جوانی کار در تئاتر فضایی را آغاز کرد تا به یکی از موفق ترین هنرمندان تئاتر در سال های اخیر تبدیل شود.ایفای نقش پولی.

آثار سینمایی داریوش موفق

داریوش موفق ابتدا در سینما ظاهر شد و در سال 1385 در فیلم هملت شازده کوچولو دانمارک به کارگردانی رضا بابک ایفای نقش کرد. ایفای نقش در این فیلم اگرچه با توجه به بازی های دیگرش مثل سریال «ما فرشته نیستیم» خوب نبود، اما تجربه خوبی برای اوست.او در این فیلم در کنار هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان جناد، بهرام شاه محمد لو و پرستو گلستانی بازی می کند.یکی از ویژگی های این هنرمند این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی می کرد، اما بهتر است او را مانند اکثر آثارش که 70 درصد آثارش را شامل می شود، به عنوان یک هنرمند سینما ببینیم. 29 درصد از آثار او در تلویزیون است. داریوش موفق تا کنون در 5 فیلم سینمایی نام، مرگ فروشنده، باغ آلبالو، هملت و شازده کوچولو دانمارک، هملت به همراه دو فیلم تلویزیونی حضور داشته است. او در سریال «ما فرشته نیستیم» و سریال «هشت بهشت» بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرون افشار خواننده جوان پاپ ایرانی

آثار تلویزیونی داریوش موفق

داریوش موفق در سال ۱۳۹۲ در سینما و تلویزیون بسیار فعال بود و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. او در سه فیلم و سریال مهم بازی کرد و با آنها محبوبیت بیشتری پیدا کرد. از آثار شاخصی که بازی کرده می توان به «ما فرشته نیستیم فلورا سام»، «اشت بهشت ​​سعید علم متولد شده» و «مرگ نایاب فروشنده برهانی مرند» اشاره کرد. سریال ما فرشته نیستیم یکی از آثار شاخص این هنرمند محسوب می شود.در این سریال که در سال 1392 تصویربرداری شد، نقش مهمی را ایفا کرد و با مهارت های خود توانست در بین مردم شناخته شود و به مخاطبان تلویزیون عرضه شود.این هنرمند در سال 93 به غیر از سریال ما فرشته نیستیم در سریال هشت بهشت ​​هم بازی کرد. او این بار با سعید علم کارگردان سریال و علاوه بر آن هنرمندانی چون فرهاد بشارتی، فرج الله گل سفیدی، علیرضا جعفری و مهدی ساکی همکاری می کند. داریوش موفق در این سال ها با هنرمندان زیادی کار کرد و بیشتر از همه با لیلی رشیدی کار کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

سریال خاتون

داریوش موفق در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک در نقش قرقی بازی کرد. این سریال که یکی از سریال های جدید تینا پاک روان است، درامی اجتماعی درباره سال های اشغال ایران توسط متفقین در دهه 1320 دارد. قهرمان این سریال زنی مستقل و قدرتمند است که در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می شود. داریوش موفق در این سریال با هنرمندانی چون نگار جواهریان، مرجان متقی، بابک حمیدیان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، علی فروتن، مهتاب شروتی، غزل شکری، مهران مدیری و… به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سهبا شرافتی، تصاویر و اینستاگرام صهبا شرافتی

جوایز داریوش موفق

این هنرمند در سال 1366 برنده جایزه بازیگری از جشنواره تئاتر فجر در سریال شب های آوینیون شد و علاوه بر آن برنده جایزه درجه یک بازیگری جشنواره تئاتر دانشجویی شد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه پدرام پالیز خواننده و آهنگساز

گردآوری: بخشی از زندگینامه هنرمند روبکو

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …