بیوگرافی مریم سلطانی

بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در بهمن 1332 در تهران به دنیا آمد. در رشته مدیریت دانش تحصیل کرده است. با حضور در کلاس های آقای حمید سمندیان هنرمند شد و سپس در فیلم «انتظار» به ایفای نقش پرداخت. او در یکی از پربیننده ترین سریال های سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی بازی کرد و در بین مخاطبان به شهرت رسید و چند سالی است که از بازیگری دور بوده و سالن زیبایی شیمر را اداره می کند. او به این کار بسیار مشغول است و تا کنون سه بخش افتتاح کرده است.

ابتدا اثر هنری مریم سلطانی

مریم سلطانی کار هنری خود را با گذراندن کلاس های بازیگری نزد حمید سمندیان آغاز کرد. او بلافاصله برنده شد و در سال ۱۳۷۹ برای بازی در اولین فیلم معرفی شد و بدین ترتیب اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. او در سال 1391 با بازی در سریال کلانتر وارد تلویزیون شد و با آن سریال به شهرت رسید. بعدها در سریال هایی مانند جوان معزور (1392)، سریال سه در چهار، سریال با زنان در نقش ماهرخ و … ادامه داد.در سال 1392 در مجموعه تلویزیونی دولت الشون ایفای نقش کرد، سپس حدود 6 سال از بازیگری در تلویزیون فاصله گرفت و از سال 1397 بازی را از سر گرفت و این بار در سریال خانمان نقش ماهرخ را به تصویر کشید.این سریال سپس از شبکه 3 پخش شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی ستاره اسکندری

مدیریت سالن زیبایی

او پس از وقفه ای در عرصه بازیگری، چندین سال است که سالن زیبایی شیمر را اداره می کند و تاکنون موفق به افتتاح سه دپارتمان شده است. جالب است که با اینکه صاحب چنین سالنی است، سادگی را دوست دارد و چهره های عجیب و غریب برایش جذابیتی ندارد. از درآمد سالن زیبایی راضی است اما می گوید مشکلاتی دارد اما مزیتش نسبت به بازیگری این است که می تواند شب ها استراحت کند و نیازی به رفتن به شهرستان ها برای پروژه ندارد. سالن زیبایی او لوکیشنی لوکس در تهران است و هنرمندان زیادی از جمله ستاره اسکندری، الناز حبیبی، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، پریزاد ایزدیار، مهناز افشار و … از سالن او دیدن می کنند و از این نظر احساس دور بودن از او بازیگر نیست.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی لاله مرزبان و لاله مرزبان جدیدترین تصاویر اینستاگرام

آثار مورد علاقه مریم سلطانی

او به بدنسازی و شنا علاقه دارد که به صورت حرفه ای این کار را انجام می دهد و به نواختن پیانو نیز علاقه دارد و معتقد است موسیقی باید بخشی از زندگی یک هنرمند باشد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی یوسف تیموری

خروج مریم سلطانی از بازیگری

او 6 سال است که از بازیگری دور بوده و ابتدا در حرفه آرایشگری مشغول به کار شد که به گفته خودش حضور روزانه در محل کار نیازمند خدمات است و به همین دلیل خود را از دنیای بازیگری کنار گذاشته است. با این حال او می گوید خوشبختانه دوستان به دیدن این هنرمند آمده اند و از بازیگری احساس دوری نمی کند و می گوید به موقع بازی خواهد کرد زیرا پیشنهادهای کاری زیادی به او رسیده است. بعد از اینکه از بازیگری بازنشسته شد و ابتدا آرایشگر شد، به دلیل رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن به دلیل اشتغال، حرفش را باز کرد و گفت اگر می‌خواهم همان مریم سلطانی باشد که در سریال دیدی، باید سخت کار کند. و من ساعت 6 صبح بیدار میشم و ورزش میکنم .

پارتی بازی مدیران شبکه

مریم سلطانی یکی از دلایل ترک بازیگری را مهمانی برخی از مدیران شبکه می داند. وی نامی از فرد خاصی نبرده است، اما می گوید برخی از کارگردانان با هنرمند خاصی نسبت فامیلی دارند و گاهی همسر و فرزندانشان از آنها می خواهند که از یک بازیگر دعوت کنند تا طبق سلیقه آنها بازی کند.به همین دلیل کمی احساس خطر کردم چون نمی خواستم منتظر بمانم تا ببینم با من تماس خواهند گرفت یا نهاز یکی از مدیران شبکه انتقاد می کند و می گوید هر جا اسم من بود خط زد. مریم سلطانی می گوید که علاقه زیادی به بازیگری دارد و زمانی که به عنوان هنرمند فعالیت می کرد تا آخر روز کار می کرد به طوری که تعداد روزهای بیکاری او یک هفته هم نبود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی علی پرمهر ترانه سرا و خواننده

مریم سلطانی در سریال سه در چهار

سریال سه از چهار مملو از بازیگران پرطرفدار بود که مریم سلطانی می گوید فراموش کردن چنین سریالی سخت است. او می گوید در این سریال او و خانم لرستانی هر روز درد داشتند و در انتهای سکانس ها با هم بودند. آقای مجید صالحی کارگردان این سریال هم انرژی زیادی داشت و خوب درخشید. خیلی ها او را با بازی در این سریال می شناسند و هر زمان که حتی در سالن زیبایی عکس می گیرد، همه از سه تا چهار برای او پیام می فرستند و صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه امیر رضا دلاوری

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …