در زمان آتش سوزی لوازم برقی چه اقداماتی انجام دهیم

همانطور که می دانید آتش گرفتن لوازم برقی و خانگی بسیار خطرناک و وحشتناک می باشد. اما یک سری راه هایی برای قرار گرفتن در این شرایط وجود دارد که در زمان آتش سوزی وسایل های برقی لازم است انجام دهید تا آتش سوزی کل منزل را در برنگیرد.

جلوگیری از آتش سوزی

با انجام یک سری از قوانین ساده در مورد ایمنی وسایل خانه و برقی می توانید از این اتفاق ناگوار جلوگیری نمائید.

از وصل نمودن چند لوازم برقی از یک پریز خودداری نمائید. زیرا به سیم بار اضافه وارد می شود و ایجاد جرقه می کند و هم چنین از قرار دادن لباس و کاغذ در نزدیکی پریز خودداری نمائید. معمولاً اکثر افراد وسایل های برقی بزرگ را که به پریز متصل می باشند را فراموش می کنند و تصور این را دارند که وسایل های برقی کوچک خطرساز هستند.

بیشتر بخوانید:  رزرو نوبت دکتر آنلاین، معجزه‌ای در صنعت درمان پزشکی

حواستان باشد برای مواقعی که برای مدت چند روز در خانه نیستید، وسایل برقی تان از جمله ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی و مایکروفر را از برق بکشید و هرگز یخچال فریزر را در مقابل نور آفتاب قرار ندهید ،زیرا سیستم سرمایشی آن ها را بسیار زیاد فعال می کند.

حواستان باشد پریز را بررسی نمائید که دچار مشکل نباشید. مثلاً صدای وزوز یا خردشدگی که ایجاد قوص الکتریکی می کند و سعی کنید در هر اتاقی یک هشدار دهندۀ دود نصب نمائید.

نکته : معمولاً برای خاموش کردن آتش سوزی ها، از آب استفاده می کنند. ولی حواستان باشد برای خاموش کردن وسایل برقی از آب استفاده نکنید. زیرا آب رسانای خوبی می باشد و با ریختن آب یک شوک الکتریکی شدیدی را ایجاد می کند و موجب بدتر شدن آتش می شود و جریان الکتریکی به قسمت های دیگر هم می برد و موجب آتش سوزی قسمت های دیگر خانه می شود

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

به چه صورت آتش را خاموش کنیم؟

  1. ابتدا دستگاه را از برق بکشید.
  2. تماس با اداره آتش نشانی
  3. برای آتش سوزی های کوچک می توانید از جوش شیرین هم استفاده کنید زیرا باعث نرسیدن اکسیژن به شعله ها می شود و خطر برق گرفتگی را کاهش می دهد.
  4. استفاده از پتو برای آتش سوزی های کوچک تر
  5. استفاده از کپسول های آتش نشانی نوع C

حواستان باشد کپسول های آتش نشانی سالم باشند و با خارج نمودن ضامن در قسمت بالای آن، شلنگ را به علت آتش ببرید و اهرام آن را فشار دهید. در صورتی که شعله های آتش بسیار بزرگ است حتماً از خانه خارج شوید. گاهی ماندن در خانه ای که شعله های آتش در آن بیشتر و بزرگتر شده است به قصد خاموش کردن آتش و نجات دادن اموال از آتش کار بیهوده ای است و گاهی ممکن است که جان شما را هم تهدید کند. البته که افرادی که بیمه آتش سوزی برای حفظ سرمایه خانه انجام داده اند، در این مواقع خیال راحت تری دارند و بیشتر به فکر حفظ جان خود و خانواده شان هستند تا نجات دادن اموالی که در آتش می سوزد. چرا که به راحتی می توانند اعلام خسارت کرده و از بیمه آتش سوزی منزل خود اموال جدیدی خریداری نموده و به زندگی عادی بازگردند.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …