قیمت به روز انواع کابینت آشپزخانه را اینجا ببینید!

هنگام خرید کابینت آشپزخانه، باید بودجه و شرایط اقتصادی خود را در نظر بگیریم. اینکه چه عواملی بر هزینه کابینت تأثیر می گذارد می تواند به شما در تصمیم گیری و انتخاب درست کمک کند.

برای مشاهده ی قیمت به روز انواع کابینت آشپزخانه فلزی، ممبران، وکیوم، ام دی اف، انزو و… میتوانید بر روی این لینک کلیک نمایید، فروشگاه اینترنتی کابینت آشپزخانه ارینب https://orinab.com/cabinet/

اما چه چیزی بر قیمت کابینت آشپزخانه تاثیر می گذارد؟

روش ساخت: سفارشی باشد یا اینکه کابینت آماده و پیش ساخته باشد

کیفیت ساخت: مواد مورد استفاده برای ساخت بدنه و درب کابینت

گزینه های طراحی: مانند کشو، نظم دهنده‌ها، اکسسوری‌ها و غیره

روکش مورد استفاده: ملامینه، پی وی سی و غیره

یراق آلات: پایه، دستگیره، صفحه، لولا و غیره

برخی از عوامل نسبت به سایرین تأثیر بیشتری بر هزینه دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است برای شما اهمیت چندانی نداشته باشند.

انواع  تولید کابینت آشپزخانه

نحوه تولید کابینت یکی از اولین مواردی است که باید به آن توجه کرد. امروزه تقریبا تمامی کابینت‌ها توسط ماشین آلات تولید می‌شوند. حتی مغازه‌های سفارشی از دستگاه‌های CNC و ماشین‌های فرز برای سرعت بخشیدن به کار و بهبود ثبات استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های بزرگ در روش‌های ساخت، میزان کنترل کیفیت است.

کابینت استوک نو

کابینت های استوک نو مقرون به صرفه ترین گزینه موجود در بازار هستند. به خاطر داشته باشید که ساخت و ساز استوک با گزینه‌های طراحی کمتری همراه است و به همین دلیل است که هزینه کمتری نسبت به کابینت‌های سفارشی دارد. از آنجایی که گاهی اوقات مشکلات کیفیت و اندازه گیری می‌تواند در انواع پیش ساخته مشکل ساز باشد، همیشه باید قبل از خرید، محل نصب جدید خود را با دقت اندازه گیری کنید. یا اگر مطمئن نیستید، از یک نصاب بخواهید فضای شما را اندازه گیری کند. کابینت پیش ساخته در مقادیر بسیار زیاد ساخته می‌شود و درصد مشخصیی از تولید به لحاظ کیفیت بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب با نوع پوست شما

کابینت سفارشی

کابینت‌های سفارشی  بعد از سفارش دادن مطابق با طراحی آشپزخانه شما ساخته می‌شوند.  ممکن است شامل جزئیات شخصی مانند اندازه‌های مخصوص قفسه، رنگ سفارشی، قفسه‌های کشویی و اکسسوری های متفاوتی باشند. این نوع کابینت‌ها نظارت و کنترل کیفیت بیشتری را دارند. کابینت‌های سفارشی معمولاً بالاترین هزینه را برای کابینت‌های آشپزخانه جدید دارند، اما ظاهری که می‌خواهید و همچنین فضای ذخیره‌سازی مختص به شما را ایجاد می‌کنند.

کیفیت ساخت

کابینت‌ها براساس مواد استفاده شده به کابینت‌های فلزی، فلزی درب چوبی، تمام چوبی، هایگلاس، ممبران، لمینت، روکش‌های چوبی و غیره  تقسیم می‌شوند و براساس این مواد استفاده شده قیمت گذاری می‌شوند و هر کدام مزایا و معایبی دارند. در بعضی موارد ممکن است جنس بدنه و درب‌ها یکی نباشد و هر کدام از یک ماده بخصوص استفاده شده باشند.

بیشتر بخوانید:  مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از تاثیر استفاده از ماشین آلات عایق کاری در بهبود کیفیت محیط کاری می گوید.

گزینه‌ها و اکسسوری‌ها مورد استفاده در کابینت

قیمت کابینت‌ها می‌تواند تحت تاثیر اکسسوری‌های مختلف مورد استفاده از قبیل سبدهای سوپرمارکتی، قفسه‌های ریلی برای ادویه، سبد کنج کابینت یا کرنر، ریل‌های جاحوله ای، نظم دهنده‌ها، استندهای شوینده و غیره باشند. همچنین مدل کشو کابینت و درب‌ها هم می‌تواند قیمت کابینت را افزایش یا کاهش دهد.

روکش مورد استفاده در درب کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها می‌توانند دارای روکش‌های مختلفی از قبیل فلزی، ملامینه، چوبی، ام دی اف، پی وی سی و غیره باشند. هر کدام از روکش‌ها خواصی دارند که با توجه به این خواص و ویژگی‌ها بر قیمت کابینت‌ها تاثیر می‌گذارند.

برای آشنایی با انواع روکش های درب کابینت آشپزخانه اینجا را کلیک نمایید.

روکش پی وی سی(PVC)  گزینه‌ای مناسب برای کابینت آشپزخانه است زیرا این روکش‌ها به سرعت قابل نصب هستند، گزینه‌ای بسیاراقتصادی و مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت خوب است. تمیز کردن و نگهداری آن‌ها بسیار آسان است، مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و همچنین در برابر حشرات موذی مانند موریانه نیز مقاوم هستند.

روکش ملامین پلاستیکی یکنواخت و بدون درزی روی چوب کشیده می‌شود و یکی  از پرکاربردترین نوع روکش‌ها در بازار است. استفاده ازاین نوع روکش روی چوب باعث افزایش مقاومت محصول در برابر نفوذ آب، سایش و دوام می‌شود. همچنین پاک کردن آن آسان است و تنوع رنگ و قیمت مناسبی دارد. در نهایت  روکش ملامینه قیمت محصولات  را هم کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کرد؟

روکش‌های فلزی به مرور زمان زنگ می‌زنند و پوسیده می‌شوند در نتیجه گرچه قیمت خیلی پایینی دارند اما خیلی استفاده نمی‌شوند. طرح های خاص چوب برای بسیاری از افراد جذاب هستند اما به دلیل هزینه بالا ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشند. برای این موارد می‌توان از کابینت‌های روکش چوبی استفاده کرد. روکش چوب در واقع کابینت با مغزی ام دی اف است که دارای طرح چوب بوده و روی آن روکشی از جنس چوب چسبانده و پرس می‌شود و سپس این قطعه می‌تواند در بخش‌های مختلف کابینت نظیر درب‌ها و قسمت‌های قابل رویت استفاده شود. روکش‌ها حقیقتاً زیبایی چوب طبیعی را دارند. روکش چوبی مانند چوب پایدار و مقرون به صرفه هستند زیرا از برش‌های نازک چوب برای پوشاندن مناطق وسیع استفاده می‌شود.

یراق آلات

می‌توان گفت یکی از تاثیرگذارترین موارد بر قیمت کابینت، یراق آلات آن است. قیمت لولا، جک، دستگیره و دیگر یراق آلات بر قیمت کلی کابینت‌ها اثر بسزایی دارد.

همانطور که در بالا اشاره شد عوامل زیادی بر قیمت نهایی کابینت‌های آشپزخانه تاثیرگذار است، برای مشاهده انواع کابینت‌ها با قیمت‌های مختلف و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید به صفحه فروشگاه اینترنتی ارینب رفته و بصورت آنلاین قیمت‌های به روز را با هم مقایسه کنید.

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …