معرفی بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

هر چند سال یک بار سازمان های معتبری بر اساس الگوریتم های از پیش تعیین شده شهرهای مختلف جهان را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند رتبه بندی درستی برای بهترین شهرهای دنیا جهت زندگی ارائه دهند. در این بررسی ها فاکتورهای بسیار مهمی چون سطح آموزش و پرورش، حمل و نقل هوایی زمینی و دریایی، امنیت موجود، بهداشت و سلامت، میزان درآمد سالانه، میزان اوقات فراغت، فضای سیاسی اجتماعی، مسکن، تامین نیازهای مردم و توانایی خرید مردم در کنار فاکتورهای دیگر به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این روزها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی که در کشورمان حاکم است، تعداد قابل توجهی از مردم قصدِ مهاجرت به مکانی جدید با شرایط زندگی بهتر را دارند. به طور کلی قاره اروپا می تواند انتخاب خوبی برای تغییر شرایط زندگی باشد چراکه در این قاره امکانات رفاهی و خدماتی بسیار خوبی در اختیار مردم و حتی مهاجرین قرار داده می شود و به همین دلیل شما هم این امکان را دارید که در این موقعیت و حال خوب شریک باشید و از زندگی خوب لذت ببرید.

https://lahzeakhar.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A8%DB%8C

لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی (به ترتیب)

با توجه به پیشرفت های قابل توجهی که در قاره اروپا وجود دارد احتمالا حدس می زنید که چه نام هایی در این لیست خواهید دید:

1. وین در کشور اتریش، بهترین شهر زندگی در دنیا

وین پایتخت زیبای کشور اتریش است و به شهر موسیقی شهرت دارد. این شهر که 6 سال به صورت متوالی عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی را از آنِ خود کرده، تمامی شاخصه هایی که یک فرد برای راحتی و زندگی بی دغدغه نیاز دارد را یکجا تقدیمتان می کند. در شهر وین تمامی خانه ها طراحی و دکوراسیون بسیار شیکی دارند و به گونه ای ساخته می شوند که نور لازم را به محیط خانه انتقال دهند. در این شهر هزینه اجاره بها نسبت به سایر شهرهای اروپایی پایین بوده و با اعمال قوانین سخت گیرانه از تخلف در اجاره نامه ها جلوگیری می شود. سیستم حمل و نقل درون شهری وین با سرعت و نظم تحسین برانگیزی خدمت رسانی می کند، یکی از نکات برجسته ای که در سیستم حمل و نقل این شهر دیده می شود، وجود راهنماهای لمسی در مترو، تراموا و اتوبوس برای افراد نابینا می باشد. وین چهارمین شهر سبز اروپا به حساب می آید و به دلیل فضای سبز گسترده ای که دارد، علاوه بر زیبایی های شهری، به مقابله با آلودگی هوا نیز پرداخته می شود. همچنین وجود دانشگاه ها و مدارس بین المللی در این شهر، سطح سواد و آموزش مردم را بالا برده است. لازم به ذکر است که بگوییم حدود 80 هزار ایرانی در این شهر زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید:  شرکت طراحی سایت تفکر برتر

 2. زوریخ در کشور سوئیس

زوریخ که بزرگترین شهر سوئیس به حساب می آید، دومین شهر خوب دنیا برای زندگی می باشد. همه ما با زیبایی های بی بدیل زوریخ آشنایی داریم. باید بدانید که این شهر در سال 1394 گرانترین شهر دنیا نام گرفته است ولیکن وجود فرصت های شغلی متعدد و درآمدهای بالا می تواند این نگرانی را برایتان بی اثر کند. در این کشور سیستم بهداشت و درمان فوق العاده ای وجود دارد که به سلامت مردم بسیار اهمیت می دهد و این امر دلیلی برای طول عمر مردم سوئیس می باشد. همچنین آمار جرایم خشونت آمیز در شهر زوریخ بسیار پایین بوده که نشان از امنیت بالایی است که در این شهر حکمفرما است. در کشور سوئیس دموکراسی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:  تبدیل قطار جامانده از قرن نوزده به هتلی زیبا

3. ژنو در کشور سوئیس

سوئیس از نظر استانداردهای جهانی جهت زندگی آسوده کاملا غنی می باشد، وجود دومین شهر کشور سوئیس در این رده بندی کاملای گویای این امر است. ژنو میزبان بیشترین نهادهای بین المللی جهان است و بسیاری از سازمان های بین المللی در آن مستقر هستند. اغلب مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می کنند. هر چند که هزینه زندگی در این شهر بالا می باشد، ولی وجود درآمد بالا سبب می شود که مردم هیچ گونه فشار و سختی را تحمل نکنند.

بیشتر بخوانید:  زندگی در شهر مینیاتوری!

 4. ونکوور در کشور کانادا

ونکوور یکی دیگر از بهترین و دوست داشتنی ترین شهرهای دنیا برای زندگی می باشد که مورد توجه افراد بسیار زیادی از جمله ایرانی ها قرار گرفته است. جالب است بدانید که شهر ونکوور به شهر چند ملیتی شهرت دارد و تقریبا از تمامی کشورهای جهان در آن حضور دارند و تنها 52 درصد از جمعیت آن را بومیان تشکیل داده اند. این شهر برای افرادی که عاشق طبیعت هستند گزینه ای مناسب می باشد. گفتنی است که در این شهر هم هزینه های زندگی نسبتا بالا می باشد.

 5. مونیخ در کشور آلمان

یکی دیگر از شهرهای بسیار خوبی که می توانید در آن تجربه زندگی راحت و باکیفیت را داشته باشید، مونیخ می باشد. در این شهر دانشگاه ها و مدارس بسیار خوبی وجود دارد که کیفیت آموزش را بالا برده اند. با وجود این که در این شهر افراد بیشتر به پیاده روی علاقه دارند، ولی مونیخ از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ای بهره مند می باشد. تجربه زندگی در مونیخ قطعا برایتان جالب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …