چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کرد؟

امروزه تولید محتوا یک روش عالی برای جذب مخاطبان است ولی یکی از مهم ترین مشکلاتی که

در بازاریابی تولید محتوا برای بازاریابان مطرح است، مسئله استفاده از محتوای کپی شده است؛ زیرا؛ افراد زیادی فکر می کنند می توانند با تولید محتوای کپی شده، مخاطبان زیادی را جذب کنند در صورتی که این تفکر کاملاً غلط  است.

 محتوای تکراری

تولید محتوای تکراری به‌معنی وجود اطلاعات مشابه در وبسایت های مختلف است  که با اطمینان از منحصر به فرد بودن اطلاعات سایت، می توان از مشکلات احتمالی کپی تولید محتوا جلوگیری کرد. در نظر داشته باشید که سایت های معتبر محتوای اصلی خود را، خودشان تولید می کنند.

یکی از عوامل محبوبیت گوگل، ارائه سایت ها و اطلاعات با کیفیت به مخاطبان است.گوگل همیشه اطلاعات با کیفیت را به افرادی که در مورد نیاز جستجو می‌کنند ارائه می‌دهد و دقت و ریزبینی خاصی دارد .

ممکن است فکر کنید استفاده از نوشته‌های دیگران یک راه آسان برای تولید محتوا است، اما ممکن است الگوریتم گوگل محتوای شما را کپی شده و نامعتبر تلقی کرده و سایت شما را به عنوان یک منبع موثق به کاربران پیشنهاد  ندهد.

بیشتر بخوانید:  مشکلات طلاق به حیوانات خانگی هم رسید

تولید محتوا دسته اول و معتبر برای گوگل اهمیت بسیاری دارد، پس اگر شما از محتوای کپی شده و نامعتبر استفاده کنید، گوگل شما را نادیده می‌گیرد و سایتی که به عنوان منبع اصلی محتوا شناسایی کرده است را به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد؛ زیرا گوگل افرادی را که به دنبال اطلاعات باکیفیت هستند به سمت سایت هایی که رتبه بالاتر و نیز اطلاعات باکیفیت و معتبر تری دارند راهنمایی کند و در رتبه بندی خود سایت های دارای اطلاعات کپی شده و ناموثق را تنزل رتبه می دهد.

الگوریتم گوگل برای محتوای کپی شده

زمانی که سایت های مختلف اقدام به کپی مطالب از منابع مختلف می کنند، موتورهای جستجو دچار سردرگمی می شوند که کدام صفحه از اولویت و اعتبار بیشتری برخوردار است و ممکن است تا مدت‌ها این اطلاعات را در نمایه خود ثبت کنند که این مشکل در نهایت موجب کاهش کیفیت و اعتبار نتایج جستجوی گوگل خواهد شد .

بیشتر بخوانید:  معاملات اختیار دودویی چیست؟

برای برطرف کردن این مشکل و آسیب احتمالی سئو سایت خود، گوگل راهکاری در نظر گرفته و آن هم مجازات سایت هایی است که اقدام به انتشار نامعتبر و کپی شده می کنند . در الگوریتم های جدید گوگل، اگر سایتی اقدام به تولید محتوای کپی شده کند، با تنزل رتبه و کاهش بازدید مواجه خواهد شد و به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهد گردید .

نحوه تولید محتوای کپی شده بدون مجازات در گوگل

اگر هدف شما از تولید محتوا دیده شدن است، باید بدانید که گوگل اعتبار مالکیت را فقط به یک نسخه از مقاله می دهد و اگر این نسخه متعلق به شما نباشد، در واقع وقت خود را هدر داده اید و گوگل هیچ اعتباری بابت تولید محتوای کپی شده برای شما در نظر نخواهد گرفت؛ اما اگر فکر می کنید این محتوا برای بازدیدکنندگان سایت مفید است، روشی وجود دارد که می توانید هم خودتان و هم موتورهای جستجو را راضی نگه دارید که این روش ارجاع محتوا نام  دارد.  در این روش باید از برچسبی به نام کنونیکال “canonical = rel” در تولید محتوای خود  کد کن را در همان صفحه محتوایی که کپی شده قرار دهید و موتورهای جستجو را به مکان مقاله اصلی راهنمایی کنید و به این شکل می توانید از مجازات و درج امتیاز منفی برای سایت خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  حمایت شغلی و برخورداری از دوره‌های کارآموزی و کوآپ در دانشگاه‌های کانادا

 دسته بندی موارد تولید محتوای کپی شده در گوگل

  • تولید محتوای طولانی و چندین صفحه ای
  • توضیحات مشابه و یا اطلاعات مرتبط و یکسان
  • دسته بندی مقالات و فیلترینگ آنها به صورت غیر اصولی
  • استفاده از url های یکسان برای مطالب مختلف

مانند : هر یک از صفحات وب که با www قابل دسترس هستند.

البته یک راه دیگر وجود دارد. آن هم اینکه تمام این ریسک ها را به متخصصین این حوزه و یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر بسپارید.

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …