از بین بردن بوی زهم گوشت

از بین بردن بوی زهم گوشت,برطرف کردن بوی زهم گوشت,رفع بوی زهم گوشت,از بین بردن بوی بد گوشت

از بین بردن بوی زهم گوشت

چگونه بوی زهم گوشت را از بین ببریم؟

گوشت یکی از مواد غذایی دوست داشتنی هست که بودن آن در در سبد غذایی خانگی ضروری هست، چون بدن انسان به پروتئین‌ها و مواد مغذی‌ای که در گوشت وجود دارد، نیاز دارد. خیلی از اشخاص به علت بوی زهمی که انواع گوشت‌ها دارند از استفاده از آن‌ها پرهیز می‌کنند یا استفاده از آن را به دست‌کم می‌رسانند. در این مقاله تصمیم داریم راه حل های مناسب را برای از بین بردن بوی زهم گوشت را با شما در میان بگذاریم.

شیوه های از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز

سطح گوشت را با آرد بپوشانید

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز روی گوشت را با آرد پوشانده برای یک کیلوگرم گوشت، حدود یک مشت آرد نیاز هست و بعد از یک یا دو ساعت گوشت را با آب معمولی بشویید.

مخلوط سرکه و سیر له شده

روی گوشت مخلوط سرکه و سیر له شده را بزنید و بعد از 30 لحظه گوشت را با آب بشویید و بپزید.

از بین بردن بوی زهم گوشت,برطرف کردن بوی زهم گوشت,رفع بوی زهم گوشت,از بین بردن بوی بد گوشت

رفع کردن بوی زهم گوشت

گوشت را با نمک و نشاسته مخلوط کنید

نمک و نشاسته به مقدار 1به 2 را با هم مخلوط کنید و در کمی سرکه ریخته و گوشت را داخل آن گذاشته و به آهستگی مالش دهید تا محلول نشاسته و نمک و سرکه به خورد آن برود آنگاه گوشت را بشویید.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین مدل سبد گل خواستگاری

با استفاده از سس گوشت، مثل تریاکی یا ترکیبی از سویا، زنجبیل و آناناس در هنگام مراحل پخت، می‌توان بوی بد گوشت را گرفت. گوشت گوسفند را می‌توان تا پنج روز پیش از پخت و پز طعم‌دار کرد و در سس خواباند.

زمانه آشپزی با گوشت گوسفندی و مرغ، می توانید چند شاخه رزماری به آن افزایش کنید تا بوی بد گوشت و مرغ گرفته شود و پس از پختن غذا ، آن ها را بیرون بیاورید.

افزایش کردن فلفل دلمه ای و داغ‌کردن دادن آن به همراه گوشت که سبب خوش عطر شدن آن می شود.

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز، پیش از فریز کردن به مدت ۴-۳ ساعت آن را در سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده قرار دهید تا طعم دار شود، آنگاه آن را در فریزر بگذارید.

برای طعم دار کردن گوشت قرمز بهتر هست به جای آبلیمو از کیوی استفاده شود؛ کیوی سبب ترد شدن گوشت قرمز در عرض یکی دو ساعت می‌شود.

از بین بردن بوی زهم گوشت,برطرف کردن بوی زهم گوشت,رفع بوی زهم گوشت,از بین بردن بوی بد گوشت

ترفندهای از بین بردن بوی زهم گوشت ماهی

تاثیر شیوه پخت بر بوی گوشت

یکی از عوامل تاثیر گذار در طعم و مزه گوشت، شیوه پخت آن هست. پختن گوشت با حرارت بینهایت کم و پختن بیش از اندازه آن می‌تواند در مزه و بوی گوشت تاثیر منفی بگذارد. در حقیقت باید توجه کنید که شیوه های پخت و پز و شیمی مواد غذایی می‌توانند عوامل مهمی در به وجود آوردن طعم و مزه غذا باشند. پس:

بیشتر بخوانید:  نحوه ی شستن پرده با بخارشوی

برای سرخ کردن گوشت، اول تابه را گرم کنید، روغن را در تابه ریخته و بگذارید خوب داغ شود، آنگاه گوشت را به تابه افزایش کنید. حرارت را نه خیلی کم کنید که گوشت در روغن آب بیندازد و نه خیلی زیاد کنید که سطح بیرونی گوشت بسوزد. قطعه‌های گوشت را مرتب بچرخانید که گوشت، مغزپخت شود.

برای کباب کردن گوشت، اول آن را به تکه های کوچک و نازک برش بدهید. بهتر هست قطعه‌های گوشت را به کلفتی ۲ تا ۳ سانتی‌متر و درست در سمت بافت ماهیچه‌ها، به صورت لایه‌های نازک برش بزنید. به یاد داشته باشید که چنانچه لایه‌های گوشت، قطور باشند بافت خارجی گوشت در مدت زمانه کوتاهی می‌پزد، ولی وسط آن امکان دارد خام باشند و مزه و بوی بدی داشته باشند.

یکی از روش های پختن گوشت به شیوه کبابی این هست که گوشت را پیش از پخت در ترکیبی از روغن زیتون، پیاز، فلفل دلمه‌ای، لیموترش و فلفل سیاه بخوابانید و چند ساعتی در دمای ۶ تا ۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

برای پختن گوشت، پیاز را داغ‌کردن دهید، گوشت را به آن بیفزایید و بعد از داغ‌کردن دادن گوشت، کمی آب به آن افزایش کنید. برای گوشت گوسفندی حدود ۳ ساعت و برای گوشت گوساله حدود ۴ ساعت شکیبایی کنید تا به طور کامل بپزند، آنگاه ادویه‌های مورد نظر را به آن بیفزایید و بگذارید قدری بجوشد تا گوشت طعم دار شود و بوی بد آن از بین برود.

بیشتر بخوانید:  مختصری از تاریخ قوم بنی اسرائیل

پیاز و فلفل دلمه‌ای تاثیر گذارترین سبزیجات در از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز هستند.

از بین بردن بوی زهم گوشت,برطرف کردن بوی زهم گوشت,رفع بوی زهم گوشت,از بین بردن بوی بد گوشت

نحوه از بین بردن بوی بد گوشت مرغ

رفع کردن بوی بد گوشت مرغ

چنانچه شما نیز در از بین بردن بوی زهم و بد مرغ مشکل دارید، روش های زیر را امتحان کنید.

برای رفع کردن بوی بد مرغ، شیوه های گوناگونی وجود دارد؛ در ادامه به بعضی از این روش ها اشاره می کنیم.

مرغ را در سس یا آب لیمو بگذارید. با گیاهانی مثل رزماری، سیر و پیاز مرغ را مزه دار کنید تا بوی بد آن از بین برود. در هنگام کباب کردن، علف لیمو داخل مرغ بریزید. در هنگام سرخ کردن، زنجبیل به آن افزایش کنید. در هنگام خواب‌کردن مرغ، از سیر رنده شده بسیاری استفاده کنید.

یک شب قبل، قدری نمک روی تکه های مرغ بپاشید و در صافی بگذارید تا آب آن بیرون برود. روز بعد خوب آن را بشویید. مرغ را اول در کره داغ‌کردن دهید و آنگاه مراحل پخت را ادامه دهید. تکه های مرغ را به مدت ۳۰دقیقه در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.

در آب مرغ در حال پخت، یک رقم سیب، ۲چوب دارچین، چهارعدد میخک، قدری زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه افزایش کنید تا بوی ید مرغ از بین برود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

راهنمای تمیز کردن چرم

راهنمای تمیز کردن چرم نکات مهم برای تمیز کردن چرم لوازم چرمی گرانقیمت هستند و …