همه ما هدیه گرفتن را دوست داریم و در صورتی که از سمت فرد دیگری هدیهای دریافت کنیم آن شخص تا همیشه در خاطر ما خواهد ماند؛ به همین دلیل شرکتها از هدایای تبلیغاتی برای معرفی بیشتر برند خود کمک میگیرند. هدایای تبلیغاتی یکی از روشهای پر بازده و کارآمد بازاریابی است که میتواند باعث شناختهتر شدن شرکت و خدمات آن شود. از هدایای تبلیغاتی میتوان در همایشها، کنفرانسها، مناسبتهایی نظیر عید نوروز، شروع فصلها و … استفاده کرد.
هدایای تبلیغاتی شامل طیف وسیعی از وسایل هستند و پس از خرید آنها، نام تجاری و لوگوی شرکت شما بر روی آنها چاپ خواهد شد. با حک شدن نام شرکت، هر زمان که مخاطب از آن هدیه تبلیغاتی استفاده کند به یاد خدمات شما خواهد افتاد و تبدیل به مشتری وفادار شرکت میگردد. علاوه بر خود شخص، هر فردی که هدیه را ببینید با نام شما آشنا شده و ممکن است به سمت خدمات شما جذب شود. بازدهی هدیه تبلیغاتی محدود به بازه زمانی خاصی نیست و شاید حتی پس از یک سال، فردی با دیدن هدیه تبلیغاتی شما تبدیل به مشتری واقعی شود. هدایای تبلیغاتی بسته به بودجه شرکت میتواند یک خودکار ارزان قیمت باشد یا یک ست رومیزی لوکس؛ انتخاب هدیه به نظر شخصی شما و میزان هزینه آن بستگی دارد. هدایای تبلیغاتی باید از بین وسایلی استفاده شوند که مورد استفاده افراد قرار میگیرد مانند خودکار، ساک تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی و …
هدایای تبلیغاتی پیش از فروش رسمی یک محصول
زمانی که در خط تولید خود یک محصول یا خدمات جدید را به تازگی اضافه کردهاید و قصد دارید به معرفی بیشتر آن بپردازید، میتوانید آن محصول را هدیه دهید. هدیه دادن یک محصول در ابتدای راه اندازی خط تولید آن، سبب میشود محصول را به افراد مختلف معرفی کنید و حتی در صورت کیفیت بالای محصول، برخی از آنها برای خرید دوباره آن باز خواهند گشت. هدایای تبلیغاتی پیش از فروش محصول، میتوانند در بستههای کوچکتر از اندازه اصلی محصول ارائه شوند تا از لحاظ اقتصادی برای شرکت هم توجیه پذیر باشند. در هنگام توزیع این هدایا به جامعه هدف خود توجه کنید؛ اگر محصول شما آرایشی بهداشتی مخصوص بانوان است باید این هدایای تبلیغاتی را به دست بانوان برسانید تا بتوانند محصول شما را تست کرده و در صورت نیاز دوباره خریداری کنند.
مزیتهای استفاده از هدایای تبلیغاتی
استفاده از هدایای تبلیغاتی از جنبههای مختلفی میتواند برای انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید باشد. مهمترین مزیتهای استفاده از هدایای تبلیغاتی را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد.
- هزینه پایین نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی: روشهای تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغات در تلویزیون، بیلبورد، تبلیغات رادیویی و … هم وجود دارد. این تبلیغات دارای هزینه نسبتا زیادی هستند و ممکن است کسبوکارهای کوچک نتوانند این هزینهها را پرداخت کنند. هدایای تبلیغاتی قیمتی بسیار پایینتر از این روشها داشته و در عین حال بازدهی آن هم بالاست.
- بازدهی بلند مدت: در تبلیغات مجازی، شما هزینهای را پرداخت میکنید تا تبلیغات شرکت یا خدمات شما در استوری قرار گیرد. استوری پس از 24 ساعت پاک شده و افراد زیادی موفق به دیدن آن نشدهاند؛ یک هزینه قابل توجه پرداخت کردهاید و اثر آن تنها 24 ساعت بوده است. هدیه تبلیغاتی از این نظر هم مزیتهایی نسبت به روشهای دیگر دارد؛ زیرا در صورت کیفیت بالای هدیه تبلیغاتی، تا ماهها یا سالها میتواند مورد استفاده قرار گرفته و بازدهی طولانی مدت برای شما به ارمغان آورد.
- تنوع بالای هدایای تبلیغاتی: هدایای تبلیغاتی را با هزینه بسیار کم یا هزینه بالا میتوان خرید و این تنوع بینظیر به شما اجازه میدهد انتخابهای متعددی داشته باشید. بسته به هدف تبلیغات و نوع محصول، میتوان از انواع هدایای تبلیغاتی استفاده کرد.
- قدر دارنی از کارمندان و مشتریان قدیمی: هدایای تبلیغاتی تنها محدود به مشتریان جدید و معرفی برند شما نیستند، بلکه میتوانند گزینهای عالی برای قدردارنی از کارمندان شرکت، مدیران شرکتهای دیگر و مشتریان قدیمی و وفادار باشد. با هدیه دادن به این افراد، از تلاشها و همراهی طولانی مدت آنها تشکر خواهید کرد و تا همیشه نام خود را در ذهن آنان حک میکنید.
محبوبترین هدایای تبلیغاتی که مورد استفاده کارفرمایان قرار میگیرد شامل خودکار، خودنویس، کیف اداری چرم، کیف پول چرم، جا کلیدی، شارژر فندکی، پاور بانک، فلش و … است. اگر برای خرید هدیه تبلیغاتی خود نیاز به مشورت دارید میتوانید با کارشناسان فروش ما در پارسیس گیفت تماس حاصل فرمایید تا به شما در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب کمک کنیم.