انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب با نوع پوست شما

درست است: محصولات مراقبت از پوست خوب و یک روال مراقبت از پوست سالم برای داشتن پوستی شاد و سالم ضروری هستند. اما با وجود تمام محصولات موجود در قفسه ها، چگونه باید بدانید که کدام یک برای شما و نیازهای مراقبت از پوست شما مناسب است؟ نگران نباشید – شما در این تنها نیستید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین مواد و محصولات مراقبت از پوست را برای نوع و رنگ پوست خود پیدا کنید.

روش اول ؛ آشنایی با نیازهای پوست

۱. نوع پوست خود را بشناسید

نوع پوست شما چیست؟ نوع پوست شما وضعیت پیش فرض پوست شما در هر روز مشخص است. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست انواع خاصی از پوست را ارائه می دهند، بنابراین قبل از شروع خرید به شما کمک می کند که بدانید کدام یک را دارید. در اینجا دسته بندی های مختلف وجود دارد:

نرمال: پوستی که به خصوص خشک، چرب یا حساس نیست

چرب: پوستی با درخشندگی براق و چرب

خشکی: پوستی که خارش می کند، پوسته پوسته می شود یا در لمس خشن است

ترکیبی: ترکیبی از پوست خشک و چرب

حساس: پوستی که تمایل به واکنش به محصولات مراقبت از پوست دارد.

۲. براساس همه عارضه های پوستی خود روتین پوستی داشته باشید

آیا می خواهید هر گونه نگرانی یا مشکل پوستی را در روال مراقبت از پوست خود هدف قرار دهید؟ شاید شما در حال مبارزه با آکنه های آزاردهنده هستید، با چین و چروک ها سر و کار دارید یا با شعله ور شدن روزاسه مقابله می کنید. در هر صورت، به دنبال محصولات مراقبت از پوست باشید که این مسائل و نگرانی‌های خاص را برطرف می‌کنند. ممکن است:

برای مقابله با آکنه محصولی حاوی اسید سالیسیلیک تهیه کنید

برای به حداقل رساندن چین و چروک روی محصولات رتینول سرمایه گذاری کنید

اگر روزاسه دارید، تونر را حذف نکنید.

۳. انتخاب محصولات براساس عادت ها و شرایط پوستی خود

آیا عادت هایی دارید که مستقیماً روی پوست شما تأثیر بگذارد؟ عوامل مختلفی بر ظاهر و احساس پوست شما تأثیر می گذارد. این به نوبه خود بر محصولات مراقبت از پوستی که باید استفاده کنید تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن یا گذراندن زمان زیادی در زیر نور خورشید به این معنی است که شما محصولاتی می خواهید که تولید کلاژن و آسیب های خورشید را هدف قرار می دهند.

روش دوم ؛ ایجاد یک روال مراقبت از پوست سالم

۱. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید.

دو بار در روز صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. پاک کننده ها به پاک کردن هرگونه چربی، کثیفی و هر چیز دیگری که روی صورت شما جمع شده است کمک می کند. متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که کمی پاک کننده را روی نوک انگشتان خود فشار دهید و به آرامی آن را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس، باقیمانده‌های کف را با آب کمی گرم بشویید و پوست خود را با یک پارچه ملایم بمالید تا کاملا خشک شود. در اینجا چند پیشنهاد مخصوص پوست وجود دارد:

بیشتر بخوانید:  مهاجرت به اسپانیا

پوست چرب: ژل شستشوی صورت با اسید گلیکولیک و سالیسیلیک

پوست خشک: کرم پاک کننده با گلیسیرین و پترولاتوم، لانولین یا سرامید

پوست مختلط: پاک کننده ملایم و متعادل

پوست حساس: پاک کننده ملایم بدون رنگ، صابون یا عطر.

۲. استفاده از تونر

پوست تازه تمیز شده خود را با تونر تا دو بار در روز تغذیه کنید. تونر به تغذیه، کاهش قرمزی و از بین بردن بخش های خشک پوست شما کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره از محصول را روی یک تکه پنبه بچکانید و بعد از تمیز کردن پوست مرطوب خود را بمالید. در اینجا چند پیشنهاد خاص برای نوع پوست وجود دارد:

پوست خشک و نرمال: تونر با اسید هیالورونیک

پوست چرب: تونر با اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی

پوست حساس: تونر با اسید هیالورونیک که بدون عطر است

همه انواع پوست: هر تونر بدون الکل و آنتی اکسیدان.

۳. استفاده از سرم صورت

مشکلات پوستی خاص را با سرم ها هدف قرار دهید. آیا متوجه شده اید که خطوط ریز شروع به تشکیل شدن می کنند یا اینکه پوست شما همیشه ملتهب است؟ در هر صورت، سرم ها راهی عالی برای مقابله با مسائل خاص هستند.

سرم های ویتامین C یک گزینه واقعا محبوب هستند که می توانند به پوست شما کمک کنند روشن تر و کمتر قرمز به نظر برسد. آنها حتی می توانند به افزایش تولید کلاژن کمک کنند، که به پوست شما کمک می کند کمی جوان تر به نظر برسد. اگر سیگار را ترک کنید، این می تواند مفید باشد، زیرا سیگار به کلاژن پوست شما آسیب می رساند.

اگرچه سرم‌ صورت بخشی اختیاری از اکثر روتین‌های مراقبت از پوست هستند، اما برخی افراد آن را مفید می‌دانند.

۴. هر هفته تا 2 بار صورت خود را لایه برداری کنید.

محصولات لایه بردار به پاکسازی پوست کمک می کنند، اما نباید هر روز از آنها استفاده کرد. در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند که از لایه‌بردار تا دو بار در هفته، بین پاک‌کننده و مرطوب‌کننده‌تان استفاده کنید.

پوست چرب: از لایه بردار مکانیکی یا لایه بردار شیمیایی قوی استفاده کنید

پوست خشک: از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید

بیشتر بخوانید:  خرید دوربین مداربسته بیسم بر روی موبایل irancctv.center

پوست حساس: از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید

لایه بردارهای مکانیکی برای لایه برداری پوست شما نیاز به حرکت فیزیکی دارند، مانند استفاده از برس مو یا اسکراب لایه بردار. لایه بردارهای شیمیایی محصولاتی هستند که با مواد لایه بردار ساخته شده اند و برای پوست شما زبر نیستند.

۵. آبرسانی پوست با لوسیون و مرطوب کننده مناسب

هر روز پوست خود را در حالی که مرطوب است با لوسیون یا مرطوب کننده آبرسانی کنید. مرطوب‌کننده‌ها به حفظ رطوبت در صورت شما کمک می‌کنند و درخششی پر جنب و جوش ایجاد می‌کنند. متخصصان پوست استفاده از این محصول را در طول سال پیشنهاد می کنند تا پوست شما همیشه هیدراته بماند. در اینجا چند پیشنهاد محصول خاص بسته به نوع پوست شما وجود دارد:

پوست چرب: مرطوب کننده مبتنی بر آب و بدون چربی

پوست خشک: مرطوب کننده بر پایه روغن

پوست مختلط: لوسیون با وزن متوسط

پوست حساس: کرم مرطوب کننده ضد حساسیت و بدون عطر.

۶. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب

برای محافظت از پوست، هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید می تواند به مرور زمان به پوست شما آسیب برساند، بنابراین محافظت از آن بسیار مهم است. حدود 15 دقیقه قبل از اینکه قصد خروج از در را داشته باشید، کرم ضد آفتاب را روی هر قسمت در معرض پوست خود بمالید – به این ترتیب، محصول زمان کافی برای جذب شدن در پوست شما دارد.

یک کرم ضد آفتاب به اندازه گوجه گیلاسی باید برای محافظت از صورت شما کافی باشد.

اگر زمان زیادی را زیر نور آفتاب می گذرانید، سعی کنید هر 2 ساعت یک لایه جدید ضد آفتاب بزنید.

به یاد داشته باشید: همیشه وقتی بیرون می روید باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر رنگ پوستتان برنزه یا تیره تر است.

روش سوم ؛ انتخاب مواد مناسب برای پوست

۱. درمان چروک ها و لک ها با اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs)

اسیدهای تارتاریک، گلیکولیک، لاکتیک و سیتریک نیز شناخته می شوند، AHA ها به کاهش لکه های پیری، چین و چروک، خطوط ریز و مشکلات رنگدانه کمک می کنند. می توانید آنها را در انواع کرم ها و لوسیون های بدون نسخه پیدا کنید.

کارشناسان مراقبت از پوست پیشنهاد می کنند محصولاتی با غلظت AHA پایین انتخاب کنید تا پوست خود را اذیت نکنید. هر جایی بین 10 تا 15 درصد باید خوب باشد!

۲. پوست مرده را با بتا هیدروکسی اسید پاک کنید.

این ماده که به نام اسید سالیسیلیک نیز شناخته می شود، به تقویت لحن و بافت پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید کمک می کند. همچنین یک عنصر رایج در درمان آکنه است. شما می توانید آن را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه و همچنین در درمان های نسخه ای پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  پنج مزیت برتر سیستم داکت اسپلیت در پروژه های مسکونی چیست؟

محصولات دارای اسیدهای بتا هیدروکسی ممکن است کمی راحت تر از محصولات دارای AHA باشند.

۳. پوست خود را با اسید هیالورونیک آبرسانی و سفت کنید.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در مفاصل و پوست شما یافت می شود، اما سطح آن در بدن با افزایش سن کاهش می یابد. خوشبختانه، مقدار زیادی اسید هیالورونیک در محصولات موضعی و بدون نسخه وجود دارد که پوست شما را آبرسانی می کند و چین و چروک های شما را به طور مستقیم برطرف می کند.

۴. با رتینول ظاهر پوست خود را بهبود بخشید.

این ماده خطوط ریز را کاهش می دهد، چین و چروک ها را کاهش می دهد و بافت پوست شما را تقویت می کند. می توانید آن را در انواع کرم ها و سرم ها در داروخانه محلی خود پیدا کنید.

۵. با اسید ال اسکوربیک پوستی جوان تر داشته باشید.

اسید ال اسکوربیک که به عنوان ویتامین C نیز شناخته می شود، به افزایش تولید کلاژن پوست شما کمک می کند، که به کاهش چین و چروک، خطوط و سایر لک ها کمک می کند. محصولات مراقبت از پوست با اسید ال اسکوربیک ممکن است در ابتدا پوست شما را تحریک کنند، اما پوست شما باید به مرور زمان تنظیم شود.

شما می توانید اسید ال اسکوربیک را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه پیدا کنید.

۶. پوست خود را با هیدروکینون روشن کنید.

این ماده به طور مستقیم بر تولید ملانین شما تأثیر می گذارد و می تواند انواع مختلف هایپرپیگمانتاسیون مانند کک و مک، اسکار آکنه و لکه های پیری را درمان کند. شما به راحتی می توانید کرم های هیدروکینون را در داروخانه محلی خود پیدا کنید، اما برای دریافت فرمول قوی تر به نسخه نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید که جامعه پزشکی در مورد هیدروکینون نظرات متفاوتی دارد و برخی از متخصصان سلامت آن را با مشکلات جدی سلامت مرتبط می دانند.

۷. لیست محصولات مضر

لیست سیاه محصولاتی که با مواد بالقوه خطرناک ساخته شده اند. متأسفانه، همه محصولات و ترکیبات مراقبت از پوست به طور یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از ترکیبات مراقبت از پوست در واقع برای بدن مضر هستند و به طور بالقوه می توانند منجر به عوارض جانبی جدی شوند. در اینجا چند ماده وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

عطر

هموسالات

نانومواد

اکتینوکسات

پارابن ها

 

مطلب پیشنهادی

چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

رنت اتو بزرگترین مرجع اجاره خودرو ، اجاره خودرو در تهران و اجاره ماشین در …